Produkcja polskiego wina rośnie w siłę

 

Kiedy kilka lat temu poszłam do sklepu z winami, de facto dość drogiego i renomowanego sklepu z ofertą win z różnych stron świata, i zapytałam o dobre, polskie wino, to sprzedawczyni spojrzała na mnie z lekkim politowaniem i nieco drwiąco odparła: „Pani chyba żartuje. Dobre, polskie wino? Nie, nie, nie mamy czegoś takiego”.

Od tego czasu polskie wina zrobiły ogromny krok do przodu

hurtowa sprzedaż wina polskiegoPo kilku latach zajrzałam do tego samego sklepu ponownie i zadałam identyczne pytanie. Tym razem, ta sama pani sprzedawczyni, poinformowała mnie, że sklep posiada szeroki wybór win polskich z obu największych, polskich regionów winiarskich, to znaczy z województwa lubuskiego oraz województwa świętokrzyskiego. Polskie wina przez te kilka lat zyskały zatem ogromną popularność i coraz lepiej stoją, nawet na światowym rynku. W ostatnim czasie można nawet zaobserwować poszerzanie skali sprzedaży wina przez polskie winnice. Co ważne, hurtowa sprzedaż wina polskiego nie stanowi już totalnej abstrakcji, ale niezaprzeczalny fakt. Wino polskie znajdziemy już nie tylko w samych winnicach czy małych, drogich sklepach z winami. Producenci wina otwierają się na szersze grono odbiorców. Jakiś czas temu polskie wina w swojej ofercie miała nawet jedna z większych sieci supermarketów. Tendencja wzrostowa w sprzedaży hurtowej polskich win jest zatem wyraźna, co cieszy Polaków i polską gospodarkę. Co ciekawe, nie tylko polskie wino święci ostatnio triumfy. W Polsce tworzy się również wiele, małych browarów, które proponują piwo na poziomie światowym.

Dobrze, że Polska rozwija się w zupełnie nowych obszarach gospodarki. Jest to dla nas duża szansa i powinniśmy jak najlepiej promować polskie produkty. Zachęcajmy zatem do współpracy restauracje, winiarnie, sklepy i sieci handlowe, a także sami kupujmy polski produkt.