Jaki sok warzywny wybrać?

Zanim zdecydujemy się na wybór suplementów witaminowych w kapsułkach, warto sięgnąć najpierw po ich naturalne źródła. Może się okazać, że łatwo dostępne owoce, warzywa i ich przetwory nie tylko lepiej uzupełnią niedobory mikroskładników w organizmie, ale też staną się smaczną i zdrowszą alternatywą dla wysoko przetworzonych przekąsek sklepowych.

Smaczny i zdrowy sok z selera

seler sokWarzywa i owoce są najlepszym i najpopularniejszym źródłem witamin i mikroelementów wśród dostępnych pokarmów. Są też dobrą alternatywą przekąsek dla osób na dietach redukcyjnych, które dbają o odpowiednio niską podaż kaloryczną posiłków. Dla tych, którzy cenią smak i aromat świeżych warzyw, dobrym i smacznym zamiennikiem będą też ich naturalnie wyciśnięte soki. Ich zaletą jest to, że mogą łączyć wiele warzyw i owoców na raz, tworząc tym samym oryginalne kompozycje smakowe. Jeśli jednym z naszych ulubionych warzyw jest seler sok będzie równie smacznym i zdrowym rozwiązaniem. Popularną kompozycją smakową jest połączenie soku z selera i jabłek. Dzięki niej, uzyskujemy wyjątkowo słodki i orzeźwiający smak, a właściwości obu składników tworzą prawdziwą bombę witaminową! Jabłka to źródła witaminy C i przeciwutleniaczy, które posiadają właściwości przeciwnowotworowe. Natomiast selery posiadają najwięcej fosforu ze wszystkich warzyw korzeniowych. Mają też dużo wapnia, potasu, cynku i żelaza, co powinny docenić osoby z anemią, a także kobiety miesiączkujące obficie.

Seler będzie też odgrywał znaczącą rolę w leczeniu nadciśnienia, ponieważ skutecznie obniża ciśnienie tętnicze, a ponadto uspokaja układ nerwowy, co przyniesie pozytywne skutki w zmaganiach z nerwicą lub depresją. Oprócz tych wszystkich pozytywnych właściwości zdrowotnych, soki selerowe są również pyszną opcją na drugie śniadanie lub podwieczorek dla każdego.