Jak wygląda reklamowanie oprogramowania restauracyjnego

Praca w firmie marketingowej często wiąże się z wyzwaniami, z którymi ciężko jest się spotkać w innych branżach. Nieraz okazuje się bowiem, że aby pracować w jednej z takich firm, trzeba znać się na całej masie innych rzeczy, pozornie kompletnie niezwiązanych z tym, co będzie się tam robiło.

Rozreklamowanie oprogramowania restauracyjnego było dla nas wyzwaniem

oprogramowanie dla restauracjiOczywiście zwykle jest to bardzo przyjemne i satysfakcjonujące. Dobrze pamiętam ostatnie zlecenie, w którym wziąłem bardzo duży udział. Mieliśmy do rozreklamowania oprogramowanie dla restauracji, co samo w sobie nie było dużym problemem. Niestety nikt w grupie nie miał wcześniej styczności z jakąkolwiek formą pracy w restauracji. Okazało się, że jest to całkiem spory problem – jak mieliśmy wziąć się do pracy, skoro nie do końca wiedzieliśmy, jak mamy reklamować nasz produkt. Zaprosiliśmy naszego kontrahenta na rozmowę, na której wytłumaczył nam wszystkie zalety swojego oprogramowania względem innych, podobnych do swojego produktów. Byliśmy bardzo zadowoleni z tej rozmowy – całkiem mocno posunęła nas ona do przodu. Okazało się, że oprogramowanie gastronomiczne, które mieliśmy reklamować przewyższało konkurencję między innymi szybkością i ceną, które to z kolei były kluczowe w tej branży. Zaprojektowaliśmy ulotki, nagraliśmy spoty i ruszyliśmy w internet by reklamować firmę naszego klienta. Efekty były mocno zauważalne – nim się obejrzał, jego oprogramowanie było kupowane w ogromnych ilościach, znacznie większych, niż kiedykolwiek wcześniej.

Klient przyszedł do nas jeszcze raz, tym razem z torbą pełną bombonierek i słodyczy. Powiedział, że chciałby jeszcze raz podziękować nam za ciężką pracę, jaką włożyliśmy w reklamowanie jego firmy. Z przyjemnością wszyscy razem zjedliśmy czekoladki, które tamtego dnia otrzymaliśmy.