Jak profesjonalnie dbać o hotel?

Hotel to obiekt, którego głównym zadaniem jest zapewnienie odpowiedniej bazy noclegowej. Wymaga to zastosowania odpowiedniego regulaminu i procedur. Ściśle to wiąże się z posiadaniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników hotelu, dbaniem o czystość i porządek oraz komfort i bezpieczeństwo swoich gości.

Jak funkcjonuje prawidłowo hotel?

chemia hotelowaW większości hoteli doba hotelowa trwa od 14.00 do 12.00 dnia następnego. W trakcie tych dwóch godzin służba hotelowa powinna zadbać o czystość i porządek w pokoju. Ściśle wiąże się to z przestrzeganiem norm i procedur ustalonych w danym hotelu. Każdy pracownik przychodzący do pracy musi przebrać się w odzież robotniczą, a następnie odpowiednie zdezynfekować ręce. Następnie udaje się do kierownika hotelu od którego dowiaduje się, jakie pokoje są do sprzątnięcia. Po rozmowie z kierownikiem udaje się do działu technicznego z którego zabiera wózek wraz z chemia hotelowa, odkurzacz, rękawiczki gumowe, dwa wiaderka, ścierki oraz gąbki i inne produkty hotelowe w tym czyste ręczniki, pościel, papier toaletowy oraz mini produkty higieniczne dla gości (szampon, mydło). Przed wejściem do każdego pokoju, pracownik hotelu powinien zawsze zapukać do drzwi, w celu upewnienia się czy ktoś nie znajduje się jeszcze w pokoju. W każdym pokoju hotelowym, pracownik zaczyna swoją prace od łazienki. W łazience najpierw zaczyna od wymiany worka na śmieci, mini produktów  higienicznych, papieru toaletowego oraz ręczników. Następnie przystępuje do mycia i sprzątania całej łazienki. Po zakończeniu prac w łazience pracownik ten przechodzi do pokoju i zaczyna od wymiany pościeli. Stare ręczniki i pościel pracownik wrzuca do szybu z rzeczami brudnymi. Po powrocie do pokoju pracownik zaczyna sprzątać kurze, odkurzać dywan i myć okna oraz lustra. Na sam koniec zakłada myje podłogę. Tak gotowy pokój nadaje się do przyjęcia kolejnych gości.

Każdy hotel ma swój regulamin i procedury dotyczące zachowania czystości i porządku. Ważne jest by osoba przebywająca w hotelu jak najlepiej czuła się w nim. Wymaga to posiadania odpowiedniej kadry pracowniczej oraz maszyn i środków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania hotelu.